BARBARA WILIŃSKA - Żywa woda - akwarele - styczeń 2015

W styczniu gościłyśmy Barbarę Wilińską - twórczynię niezwykłych, bogatych w symbolikę i odwołania do epoki średniowiecznych skrybów, akwareli. Choć technikę tę artystka uprawia od niedawna osiąga w niej doskonałość.

"Żywa woda" - kilka słów od artystki:
Przypłynęła do mnie, w niewinności skrzywdzonej, żywa woda. Podpłynęła pode mnie. Zamienionej w kamień przywróciła ludzką postać. Zaczęłam widzieć istoty z innych światów. Widziałam je zawsze – najczęściej w chmurach, utkanych z wody...

Woda nie ma kształtu. Tak jak zaświaty.
Woda to miejsce zawieszenia pomiędzy życiem a śmiercią, miejsce niosące potencjał pojawienia się kształtów....
Woda to siedlisko emocji, uczuć i nieświadomości.
Woda jest zwierciadłem duszy.
Woda jest naczyniem dla wyobraźni.
To, co jest mi bliskie – to człowiecze emocje, pragnienia, sposoby doświadczania siebie i świata, mgliste wspomnienia, sny, ulotna pamięć i niepamięć, to, co nieświadome, to, co podskórne, to, co płynie w krwiobiegu.
Moje akwarele zaludniają istoty ze snów, ze światów równoległych – one tam są, ja tylko pomagam im uzyskać kształt.....Barbara Wilińska - śpiewaczka, trenerka głosu, instrumentalistka, kaligraf. Zajmuje się archaicznymi technikami śpiewu, polskimi i słowiańskimi pieśniami tradycyjnymi oraz improwizacją głosem, wykorzystując swoje umiejętności i zainteresowania w pracy edukacyjnej i artystycznej poprzez udział w projektach indywidualnych i grupowych, prowadzenie regularnych i okazjonalnych warsztatów wokalnych oraz prowadzenie zespołów śpiewu tradycyjnego. Kaligrafuje i maluje, upatrując inspiracji w średniowieczu oraz światach równoległych.

http://www.barbarawilinska.com/      

Podczas wystawy zagrali dla Nas: Maciek Filipczuk oraz Jacek i Alicja Hałas
www.youtube.com/watch?v=YBdyCZxXHWw&list=UUQX-SbUhq8SSfDrxrmZkPVA











Zajrzało do nas już: